28 Ekim 2007 Pazar

BELİRGİN İZLE GÖRÜYORUM
Belirgin bir izle görüyorum
Tüm yaşadığımı ilk günlerden beri
Ozan olmasaydım eğer, olurdum
Kuşkusuz düzenbaz ve hırsızın biri
Çelimsiz gövdem ve kısacık boyumla
Yumurcaklar içinde daima önde
Sık sık ezilmiş bir burunla
Suçlu dönerdim ben evime
Ve ürkmüş, anneme açmadan kanlı
Ağzımı mırıldanırdım zor zoruna"
Önemi yok! Ayağım takıldı
Bir şeyciğim kalmaz benim yarına"
Ve şimdi işte, soğuduğu gün
Kaynayan bataklığı o dönemlerimin
Ele avuca sığmaz gururlu gücüm
Aktı üzerine şiirlerimin
Benim sözlerimin altın kitlesi
Ve üzerinde de her satırın
Sınırsız yansıyor yiğitliği eski
Bir yaramazın ve kavgacının
Yine öyle gururlu ve atılganım
Ama her adımda yenilik savururum
Eskiden vuruşlarla kırılırken her dalım
Şimdi kanlar içindedir tüm ruhum
Ve artık anneme değil, söylüyorum kahkahalı
Başıbozuk yabancılar güruhuna
"Önemi yok! Ayağım takıldı
Bir şeyciğim kalmaz benim yarına"
sergey yesenin